Wednesday, January 13, 2010

::HONEYMOON::

seminggu lepas majlis belah papa....kami naik Cameron Highland destinasi honeymoon kami...heheheh...hepi giler lagi2 pergi ngan suami...kami smp sane lmbt gak la..pkl 5 baru kami check in...hotel pilihan kami Rosa Passadena Hotel, Brinchang...1st time stay kat hotel tue..menarik n kami dpt bilik yg mengadap pekan Brinchang.....smp jer kami merehatkan diri lu sblm jln kat pasar malam...jln2 kat pasar malam kami xbeli aper pun..cume beli udang goreng jer.....lps da round pasar malam kami cr tmpt makan....mule2 aku surgest makan kat food court jer..tp papa x suke...then jln lg..n jumpe la 1 kedai nie...ok la...hehhehe....jom gok aper yg kami order... TOM YAM AYAM (2 org mkn), TELUR BUNGKUS, AYAM MASAK MERAH, KAILAN IKAN MASIN.....heheheh...semua setel....cume tomyam jer kamix larat nka abis kan...seb bek tomyam dia menarik..bab aku nie memilih skit klu nak makan tom yam...tp aper2 pun best...rege pun ok...lepas setel makan kami jalan la lu....then kami terus lik hotel bab ader bola..SELANGOR vs N. 9......SELANGOR menang!!!!!kahkahakahhhh.... 2-1.....................
soknye sebelum jalan2 kami isi perut lu....kat cafe bawah..ok la...penuh gak la perut aku nie kan..almaklum la lps tue nak jalan jauh...kami check pkl 11..30....tmpt yg mule2 aku g Kilang BOH, Sungai Palas...jalan nak g sane wat aku gerun nak g..tp bab papa nak g gak aku pun ikut la..bkn aper jln nak ke tmpt tue sempit n menakutkan...tp dlm takut2 kami smp gak..hehehehe.. kami x lame kat situ...lps tue kami g Kea Farm beli sayur n jagung madu....then kami g Big Red...mule2 ingat x nak bw keter nek tp nek gak la...then time nka turun...adui...mcm mane nka ckp erk...agak gerun la...aku kat dlm keter mengucap jer la kan...cerun giler..keras perut aku time tue...papa jgn ckp la..heheheh...almaklum la papa nie gayat orgnye.....siap ckp lg lps nie klu dtg mmg xkan bw keter nek la...sanggup jalan kami..gerun tue siot.....smp lupe nak amek gmbr..aper2 pun...saper2 yg nak g Big Red tue parking jer la kat bawah...x yah la nak bawa keter....tp klu korang suke yg ekstrem2 nie leh la try...tp pastikan brek korang dlm keadaan ok la...(PERINGATAN TUK SEMUA)......
da lps azab kat situ kami terus gerak ke Cameron Bharat Plantations....kat situ aku beli teh cameron bab kat kl mmg ssh nak jumpe la.....then kami pun minum lu sblm lik kl...minum kat situ 1 cawan teh rm 3.00....leh tahan la regenye...
ok la tue jer nak kongsikan kat sini..yg len tue biarla jd kenangan antara kami berdua....ahakhakhakhkh...











No comments:

Post a Comment