Tuesday, March 30, 2010

::entry tuk minggu lps::

jumaat lps aku half day bab amek bas pkl 4.30.....aku gerak dr opis pkl 1.30 lps g umah TP gok org baru....baby boy name x ader lgi n ciut bangat.....da setel tue terus g umah mak jang n park keter kat saner....aku g pudu nek teksi da lame gak la aku x nek teksi nie....mule2 tue takut2 gak la nak nek teksi nie yerla mcm2 benda leh berlakukan...opismate siap pesan lg nek jer teksi terus col sesape tuk keselamatan la.....mule tue nak col kak mas tp col papa lu....dpt la ckp kejap bab papa bz kat pemaju umah nak bincang pasal hal umah.....jln nak ke pudu x la jem mane pun tp tmabnagnye smp 12 hengget..nak kate segambut tue jauh sgt x l..tp regenye leh tahan la...x per la yg penting aku sempat smp kat pudu sblm pkl 4.30...kali nie sit aku belakang skali mmg sakit kipala la bab sit tue x leh adjust duk tegak jer la kan...aku smp kat taiping pkl 8.00..awal la gak bab bas nie x benti kat mane2...dr pudu ke duta terus ke taiping......smp jer terus g giant n beli makanan n terus lik....

pagi sabtu x ader xtvt pun...da dekat pkl 11 papa plak ajak g lake town..nak bawa balqis berjalan katenya aku pun ikut la...sblm g lake town papa bawa aku, balqis, mak, abg mahathir n marsha g gok umah yg papa nak beli...umah tue x la besar mane tp ikut kemampuan papa....aku pun ikut jer janji kami ader tempat nak berteduh...pada mulanye aku x suke sgt umah tue..bab kecik tp babkan umah tue jer yg tinggal aku ikut jer la...lgpun klu nka besarkan lagi pun leh jugak..cume kena gn bnyk modal la...x per la mula dr kecik lps tue besarkan la...da setel gok umah antar mak abg mahathir n mak lik n kami terus g lake town......

kali nie semua tmpt kami masuk kecuali water park.....setengah ar gak la aku kat sane...yg si balqis duk merengek nak masuk water park tp kami x nak bab dia pun x sihat sgt batuk n selsema...jd pujuk la dia smp dia ok.....seb bek dia ok... kami janji dtg lik sok....da penat kat lake town kami terus lik...time nak lik balqis plak duk bising lapa...kami ingat nak mkn kat umah jer bab sblm kuar td mak ngah nak sediakan makanan...tp balqis merengek gak nak mkn..kami singgah la mkn kat kedai mkn kat area lake town gak....papa order laici n nasi goreng ayam, balqis plak laici n nasi goreng pattaya n aku order jus apel jer bab takut balqis x abis mkn...mmg kebiasaannye balqis mmg x abis mkn pun...jd aku la tulun abiskan....sesudah perut kenyang kami terus lik umah.....mlm plak kuar g beli makanan balqis nak mkn - - -.......kami tapau jer mkn kat umah bab mak n ayah x ikut...jd tapau jer la.....

ahad pagi plak balqis tuntut janji ajak g mandi kat lake town...tp mak pujuk dia ajak g mandi sungai jer...aku x tahu la aper nama sungai tue bab 1st time g tmpt tue....mule2 tue ssh gak la nak pujuk dia....tp ntah mcm mane dia nak plak..tp kire ok la dia nak bab klu nak g mandi kat lake town kena spend mase yg panjang....klu aku x lik ahad tue maybe leh pegi la.....bab nak sonok2 kami ajak skali abg mahathir family....kami gerak g tmpt tue pkl 11.30 sblm g kami singgah beli makanan g pasar minggu bnyk gak makanan yg kami beli...then da abis sesi membeli kami terus g tmpt mandi tue.....mcm tmpt2 len gak....sungai kan tentunye dipenuhi ngan batu2...tp kami redah jer la...bnyk batu pun leh la.....kami duk kat situ dr pkl 12.30 smp pkl 2.00....kami lik awal bab bas aku pkl 4.30...

ok la smp sini jer citer aku nak letak gmbr x leh nak upload plak..tunggu la erk nnt2.....

No comments:

Post a Comment