Tuesday, April 13, 2010

::aku kena transfer::

isnin lps pkl 2.15 ptg aku dpt col dr pn. khaliza dia suh turn kat BKP tuk amek surat ....mule2 tue aku x pk ape la ingatkan pasal surat pengecualian tue..jd aku ajak la kak nor skali turn teman aku...smp jea kat bkp aku terus jumpa pn.khaliza....jeng..jeng...pn. khaliza ckp nie surat pertukaran aku...bile gok surat yer betul.....aper lg siap menjerit la aku kat situ wat mcm opis aku la plak....tp time tue mmg berbungala hati aku kan bab da dpt tukar n dpt dekat ngan suami tersayang....tp dalam masa yg aku sedih n ssh hati x tahu nak ckp mcm mane ngan family aku terutama mak....smp jer kat opis aku pun bgth semua org yg aku akan bertukar minggu depan...sedih gak nak tinggalkan kawan2 kat sini terutama kak mas, cik wani, kak nor, wahida, niza, puan suriati, abg shah n pegawai2 yg len...paling ketara kak mas siap majuk lg bab nnt x ader org nak temankan dia g bank, alamanda n mcm2 lg...tp majuk2 manje gitukan....mmg ssh nak tinggalkan semua nie yerla x tahu suasana tempat kijer barukan...mane tahu x semeriah kat sini aduh..............

lps jer dpt tau aku terus papa nak gth dia pasal aku da dpt pertukaran nie.....papa ckp alhamdulillah la bab sam2 dapat pertukaran kat taiping....rezeki katenya...bile tanye kat mane aku ckp la Balai MSOB A Taiping....tp x pasti same ader akt aku diletakkan di balai polis @ pejabatnye....aper2 pun terima jer la..yg penting dpt tukar ke taiping...

lik jer umah aku masih x smp hati nak gth mak aku bab gok dia mcm letih bangat...jd aku gth lps makan la...time nak gth tue aku tunjuk dia surat lu...suh dia bace, sambil dia bace aku gok mate mak da merah..aduh x sampai hati betui...yerla aku la anak yg bawa dia g mane2..tp lps nie x ader lg la..klu ader pun hujung2 minggu klu aku lik putrajaya...perkataan yg kuar dr mulut mak aku mase aku tanye mak ok ker x??? "mak nak kate aper akak da ko dpt tukar mak x leh nak ckp aper...klu mak x bg pun ko ttp gak kena g kan...g la"aduh sedih siot....bunyi mcm mak sedih bangat....bile gth abah plak yg dia ckp"da duk sane jgn nak benti kijer plak"mule2 tue aku buat x tahu jer la...bab aku tahu abah tue jenis x tunjuk klu dia sedih..cume dia ingatkan aku "jage diri kat sane"almaklum la mmg x penah berpisah ngan family dr kecik smp la skang....

aper2 pun aku hepi....jumpe lg kawan2

2 comments:

  1. bru pas bace entry ni..sy pn trut rase sedih..coz berkenaan kengkawan n yg plg penting adlh mak..ohhh tidak...tp kewajipan terhadap hubby is 1st kn..apepn moga cepat2 sesuaikn dri di tempat bru k...igt nk cr rezki tuk mase dpn...bkal baby t..hehe...gud luck frenz-------<@
    p/s: wlupn dh tukar t still leh g kenduri kiter kn??? :>

    ReplyDelete
  2. insyaAllah dtg punye klu kad smp kat umah sane....aperpun jgn lupe rose tau...

    ReplyDelete