Monday, August 31, 2009

"Pose ngan papa...."

Sabtu lepas aku g tepeng..bertukar angin n pose ngan keluarga sebelah papa...
bas aku pkl 1.30 ptg..smp pkl 5.30 mcm tue....papa dtg ngan pinky...then kami g pasar ramadhan kat tepeng...ok la tp tmptnye sempit..ssh nak jalan kat situ..bnyk gak juadahnye...aku follow jer x beli pun..juadah pertama yg papa beli smbl udang + petai,then roti jala n murtabak....x lupa gak papa beli bunga api tuk ank kesayangan dia....then baru beli coya+cincau....last skali aku beli ikan cencaru bkar....tue jer..lgpun aku x biase beli, x tahu la yg maner sedap....

waktu berbuka kat tepeng n kat putrajaya beza 5 minit....jd x payah ssh nak tunggu dpn tv dgr azan....ader plak siren yg akan berbunyi tanda waktu berbuka...hehehehe...1st timekan...kelakar la gak...menu aku smp kat situ mihun goreng, buah melaka, kuih sagu...aku x makan nasi pun..bab dah kenyang mkn kuih n mihun....lg plak buah melaka tue feberet kuih aku...juadah yg kami beli td x usik pun..juz minum coya jer...yg len tue kami bw g umah fizah....

lps jer berbuka papa, aku n makcik gerak g umah fizah (pakcik x ikut pun..)bab nak amek anak papa....da seminggu kat sane abiskan cuti kat umah acik dia...kami smp kat sane pkl 10...jauh gak nak g ke sane..ikut jln kampung....smp tue kami duk bukak la semua makanan yg dibawa dr umah td...mak cik panaskan lauk yg len...lps tue br makan murtabak yg beli td....yg papa plak duk mengadap tenet..lame x on9 tagged katanye..(cuci mate gok awek kat situ..)mlm tue tido lmbt dlm 1 lbh kut..then pkl 3 terjaga bab balqis menangis...x tahu nape..smp la waktu sahur...x tido la mlm tue... kami gerak lik ke tepeng pkl 8.00 pg cam tue...smp pkl 10.00...lik tue masing2 tido..bab x tido mlm td...bngn pkl 2.30 tue..penatnye x ingat....x cukup tido pun...

kami x kemane pun semua bantai tido jer..da petang pun papa je kuar ngan abg mahadir...g pasar ramadhan..beli ayam golek n roti jala...seb bek x beli bnyk klu x membazir jer..juadah ar tue. nasi ulam, kari ikan(apentah name ikannye..)n ikan keli goreng...1st time makan nasi ulam...ok la...x ader la smp aku x leh nak makan....aku siap tambah 2 kali lg...huhuhuhu...lps isyak kami semua kuar n funfair kat giant...(pak cik n mak cik x ikut)smp kat funfair tue leh dikatakan semua kami nek...hehehe...yg paling kelakar si balqis nak masuk umah hantu...da nek tue 1st round tue ok lg..second round hantu bongok tue buat si balqis tue terkejut n menangis nak lik....bkn balqis jer terkejut..ngan aku2 sekali terkejut...(kureng asem tue hantu..)lps tue kami gerak g tasik nak gok bunga api...tp x berkesempatan bab tahun nie x ader bunga api...niela kali pertama aku kuar g gok org smbt merdeka..ok la..tp bnyk bdk2 motor.....dlm pkl 12 lbh kami gerak lik umah...tido time.....

time untuk lik.....heheheheh..bas aku pkl 11.30pg....smp pudu pkl 3.30ptg mcm tue...n smp umah pkl 5.30ptg...ok daaaa.....

No comments:

Post a Comment