Monday, August 17, 2009

"kawen....kawen...."

majlis perkahwinan fizah...(bakal adik ipar aku)

aku dtg awal giler siap amek cuti 2 ar lg...mcm aku yg nak kawen...heheheh..time apply cuti 2 ar jer....tp bab keletihan aku extend lg 1 ar...hehehheheh..
aku bertolak dr putrajaya pkl 5.20....tumpang cik wani smp LRT sungai besi...time tue mmg kabut bab bas aku pkl 6.30...da pk mcm2 nie takut xsmpt smp kat pudu...yg kelakarnya bkn aku sorang jer kelabah...mmbr2 opis aku pun risau gak takut terlepas bas....hehehehe
aku smp kat LRT sungai besi pkl 6.00...(dlm ati da risau nie...)aku tunggu x lame dlm 5 minit LRT smp....x abid lg risau nie...takut x smpt...tuk ilangkan risau aku duk dgr lagu kat handphn...smp kat Plaza Rakyat pkl 6.20 mcm tue...ape lg dgn pantasnye aku berjln tanpa hiraukan keadaan sekeliling....seb bek sempat aku smp....
fffuuuuuhhhhh...lega dpt duduk..penat duk kejar bas x abis phn aku plak berbunyi..cik wani "tanye smpt kejar ker x???" dlm kemengahan aku jwb "sempat"...lps cik wani col...aku col plak papa bg da smp kat pudu...
dlm bas aku tido jer sepanjang perjalanan...penat!!!!!aku smp tepeng dlm pkl 10 lbh cam tue....time tue x terus lik umah bab papa ader pektis..duk plak teman dia...lg pun aku yg xnak lik umah..segan!!!!pektis abis dlm pkl 1 pg mcm tue...time tue pun aku x terus lik umah..papa bw round kat tasik tepeng nek pinky...pusing jab jer bab masing2 da kepenatan...aku smp umah pkl 2 mcm tue..mak cik n fizah x tido lg...ingatkan lps tue leh la tido..tp papa arahkan aku tulun packing kuih tuk bg kat tetamu...
mule2 tue papa tulun..pas tue dia tulun tido jer..hampehhhhh..tp xper la time tue fizah n mak cik ader..aku gagahkan jugak la kan....lps tue fizah plak yg keletihan...x per la dia tido.."pengantinkan"..aku ngan mak cik plak smbung...tp aku packing kuih mak cik rebus telur tuk letak kat bunga telur...dlm pkl 5.30 aku mula surender.....nak tido gak!!!!...hehehehehe....

pg jumaat tue x ader aper2 xtvt sgt..juz masukkan telur kat bunge telur..
pas tue x ader aper2 lg....petang skit br bz..bab family2 papa datang nolong aper yg patut....tuk kenduri tahlil belah mlm....lepas tahlil sesi pengantin pakai inai plak...aku pun duk menyibuk sekali....hehehehhe
esoknye ar bersanding...pg tue aku kena bw fizah ke butik tuk makeup....mcm pelik bab pengantin kena dtg kedai tuk makeup..tp x kisah la da mcm tue...
makeupnye cntk la...meriah gak..tp aku x tulun sgt time tue bab aku x kenal sesape pun...hehehhee...time kemas2 khemah jer aku tulun bab papa yg suh..hampeh....
mlm plak sesi potong kek...baju fizah kembang giler...ssh nak jln...
smbil potong kek ader band yg dok memekak kat luar..band papa heheheh..dia maen drum time tue jd dia x ader la time potong kek tue bab sibuk duk memukul drum tue sambil menonton mak nyah mengoyangkan bontotnye..kuang....kuang....
potong kek sekejap jer...yg lame sesi memekak...smp pkl 12.30....
baru la abis.....

No comments:

Post a Comment